Äggtoddy

Äggtoddy

1 äggula per person. Spara skalen (kokas innan de användes)

½ dl grädde / pers.

Socker efter tycke och smak. Jag använde Sukrin istället och det blev jättebra.

 

 

Vispa äggula o socker. Vispa grädde för sig.

Blanda ihop detta till en smet. Häll gärna upp i höga Martini glas

Ställ i frysen några timmar.

Ta fram i kylen minst en ½ timme innan servering

 

Garnera med florsocker, kakao och kaffepulver ca 1 tsk / glas.

Ställ ett äggskals halva i varje glas fyll på med Amaretto eller något annat gott.


Kommentarer
Postat av: Alma

Bra sida du har! Jag har kollat igenom några av dina andra inlägg och jag gillar vad jag ser :).

2012-09-01 @ 13:23:28
URL: http://allaprivatlan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0