Fredagens middag

Det vankas två sorters thaikycklinggryta.
& GI-chokladkaka till efterrätt.

GI chokladkaka
300 g mörk choklad (Från Lindt)
6 ägg
1/2 dl stark kaffe
1 dl hackad pekannöt
1 dl kokosflingor (till formen)

Dela äggen och vispa äggvitorna till ett hårt skum. Smält chokladen i mikron eller i ett vattenbad.

Häll chokladsmeten i gulorna och tillsätt kaffe. Tillsätt nötterna och rör om. Vänd sedan ner smeten i äggvitorna och blanda väl.
Häll i den smorda formen och baka i 10 minuter.
Låt sedan kakan stå i kylen en timme innan du serverar den med vispadgrädde.

Alla barnen kommer hem och äter ikväll, ska bli riktigt mysigt att vara samlade!

Kommentarer
Postat av: sabina

vad det ser gott ut? hur länge har du kört lchf? hur mkt har du gått ner?

2011-04-13 @ 12:12:15
URL: http://mammahjarta.blogg.se/
Postat av: Helen

Sabina: Jag har gått ner ca 7kg och har hållt på sedan årsskiftet.



Jag äter lchf men jag dricker vin på helgen, går jag bort och det är tallricks servering äter jag lchf anpassat men smakar av allt (inte som innan då jag åt upp hela tallricken). Nu har jag varit på semester en vecka och det gick jätte bra att äta lchf anpassat, det är ju ofta frukostbuffe och man brukar kunna välja till en sallad istället för kolhydrater till middagen.



Hela familjen väljer bort kolhydrater numera. Det finns många bra recept, alltifrån kakor till paj.. det gäller bara att läsa på och planera sina måltider :)Planeringen är A och O.



2011-04-20 @ 11:48:02
URL: http://helensmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0