GI Gröt

Detta blir en stor sats som går bra att förvara i kylskåpet under veckan.
Gröt passar bra till frukost, på kvällen eller som ett litet mellanmål efter träningen.

3 dl kruskakli
3 dl pofiber
5 msk psyllium
1,2 l vatten
3 dl lättmjölk
4 ägg


Blanda alla torra ingredienser i en bunke.
Koka upp vattnen och salt i en kastrull.
Häll sedan ner de torra ingredienserna och rör om.
Man får se till så att man inte bränner den i botten.
Kläck äggen och rör om tills de har "stelnat" och gröten är "fast".
Höj värmen, tillsätt mjölken och rör om i ca 1 minut.
Dra ifrån plattan och låt vila, häll sedan över gröten i en bunke.


Hacka valnötter, mandel och torkade aprikoser och blanda detta med linfrö, kanel och riven kokos. Värm gröten med eller utan mjölk i mikron och tillsätt nötblandningen.

Kommentarer
Postat av: Hulda

Halloj Helen!

Så fina smaskiga grejer du gör! Men en liten fråga, var får jag tag i tex pofiber och psyllium?

Kram Lisen

2011-05-10 @ 12:13:36
URL: http://huldaofsweden.blogspot.com
Postat av: L

Bra tips! Tack!

2011-06-03 @ 18:15:35
URL: http://mybodyismylifestemple.blogg.se/
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Jag har samma fråga som Hulda - pofiber? Jag tycker att jag brukar ha koll med nähä du, där gick jag bet! ;) Gröt är bland det godaste jag vet så jag provar gärna det här receptet och den där nötblandningen lät himmelsk!

2011-08-08 @ 10:46:14
URL: http://daedalsmat.sajto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0